maandag 11 januari 2010

Bestaat sinterklaas?

Als een kind bijvoorbeeld een grotere broer of zus heeft: zeggen ze wel tegen het jongere broertje of zusje : Sinterklaas bestaat niet. Kleine kinderen weten dan niet wat ze moeten zeggen, of wat ze moeten geloven want eigenlijk willen ze het wel geloven. En ze gaan zich dan allerlei dingen bedenken. En dan vragen ze aan jou: Is sinterklaas wel echt, of hoe komt zwarte piet nou door de schoortsteen?

Als een kindje dit aan jou vraagt op stage, hoe zou je dan reageren??
Ik zou het erg moeilijk vinden en je moet op dat moment snel iets bedenken.

1 opmerking:

Christy zei

Dit is inderdaad een moeilijke situatie.

Ik zou kijken naar de leeftijd van het kind.
Als het kind 6 jaar of ouder is en het aan mij zou vragen, zou ik zeggen: dat zou je eens aan papa en mama moeten vragen, die weten er vast wel wat over.

Ik vind dat de ouders dit met het kind moeten bespreken, en dat dit niet mijn taak is om te doen.